Behövd playboy..

Är jag slö ?? Är jag en avsomnad individ ?? Är jag bortom all räddning som bloggare ??
Jo, jag vet.. Jag skriver allt för sällan "these days", men vafaan.. Jag har haft, och har, en del att stå i.. Jag måste bada, jag måste sola, jag måste halvsova i dagsljus, jag måste ta stillsamma promenader med hunden. jag måste sippa bubblande drycker och jag måste "finnas till" för dom som behöver mej...
Det där sista låter oerhört ambitiöst och "viktigt", men det är sant... Emellanåt så är jag nån sorts "resursperson".. Jag borde vara van eftersom det är det jag uteslutande är för mitt "exx", dvs nån man hör av sej till när man behöver pengar, sex eller hjälp, men aldrig för en fika, en fest eller nåt annat "normalt" umgänge.. Men jag blir liksom aldrig van, trots att jag behöver bli bekräftad och tillfrågad, trots att jag vill vara en kille man ringer till när det behövs nån "som kan"... Just nu är det släkten som "ligger i".. Morsan vill ha hjälp med vedhuggning och grävande av husgrund, farsan vill ha hjälp med båten och staketet och syrran vill ha hjälp med tapetsering, målning, montering av hyllor osv..Det är mycket nu... Jag gillar det, dvs att vara nån som behövs, men samtidigt så krockar det med mina egna små sysselsättningar, såsom ex att blogga... Det där med balans har aldrig varit min grej...
Så nu vet ni det.. Jag är inte bara en glidande playboy, om det var det ni trodde då inget nytt krälade in på bloggsidan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0