Filmtajm

Så snart mörkret lagt sej över vår lilla stad (vilket det iofs redan gjort, men senare ändå..) så ska jag se film..
För ett par år sen läste jag boken "Parfymen" av Patrick Süskinds.. Många i umgängeskretsen hade läst den, och nämnt den, men jag tyckte titeln lät som nåt av Jackie Collins, eller nån liknade författare, och undvek därför boken ifråga. Ingen berättade nånsin vad den handlade om... Jag hade dessutom totalt missat undertiteln: "berättelsen om en mördare"..  Min arbetskamrat Bosse var den som tillslut "öppnade mina ögon", berättade om den och lånade sedan ut den till mej.. Läste den förståss..

Förra året kom den som film. Jag har oerhört svårt att tänka mej den i filmad version, därför ska det verkligen bli kul att se den, om det funkar... Eftersom jag ännu inte sett filmen så kan jag inte rekommendera den, eller motsatsen, men boken kan jag rekommendera... Så ärä mä dä.. Betyg kommer under morgondagen. G´natt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0