Fredag nu igen..

Jag går som en åsna mellan två hötappar.. Det blir alltför tydligt när det är fredag.. Jag vet egentligen inte varför, eftersom mina beteenden numer inte skiljer sej så mycket mellan vardag och helgdag. Likväl som jag kan svinga en bägare både tisdag och onsdag (och alla andra dagar med) så kan jag bara softa, promenera osv fredag och lördag.. Men av gammal hävd så är det nåt som liksom "vaknar till liv" när dagen "fredag" uppenbarar sej som tomten på julafton..

Hötapparna består i om jag ska göra si eller så, om jag ska "ta hand om mej själv" eller om jag ska fly fältet och festa röven av mej nånstans eller... Jag tvekar.. Eftersom jag skippade Stockholmsresan så känns det som om jag måste kompensera, dvs "göra nåt", för att inte göra mej själv besviken, för att inte bara "sitta av" tiden..
Den där "fredagskänslan" förstärktes också när jag fick mail från kamraten Klara som avrundade med att skriva: "Ha en bra helg och ta det INTE lugnt med alkoholen och cigaretterna".. Hon månar om min hälsa, det lilla livet..

Hur det hela avlöper låtar jag framtiden avgöra.. Det som blir det blir, likväl som det som inte blir inte blir.. Idel klokheter för hela slanten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0