Gegöieong

Dagen efter, kvällen före... (F.ö namnet på en gammal monolog med Roffe Bengtsson).
Det blev lite sent och lite blött och lite av varje igår.. Jag hade totalglömt att jag skulle till tandläkaren i arla morgonstund... Blev varse om "problemet" och hann i tid. Jag hade faktiskt "sett fram" emot tandläkarbesöket. Efter massa strul m en tand (har bloggat om det tidigare) så kändes det "skönt" (allt är relativt) att dra ut fanskapet..

Det började med dom vanliga röntgenplåtarna och sedan, trodde jag, skulle själva karvandet, dragandet och ryckandet starta, men icke... Inflammationen som jag ätit pencillin för i juni hade inte försvunnit...
Resultat: Spruta, utdragande av en halv tand och ännu en provisorisk lagning (igen !!) + ny pencillinkur.. Har således en halv tand kvar i käften (och naturligtvis alla andra tänder) som ska sitta där och knappt vara funktionabel i några veckor till.. Ljuset i mörkret är att sedan en vecka tillbax, dvs då tanden "gick i bitar" så har jag ätit nyttigare, tappat några gram runt midjan.. Tänker fortsätta på den linjen.. Återigen: Inget ont som inte har nåt gott med sej"..

Jag kan inte låta bli att imponeras över tandläkares iver att få information, svar på frågor osv samtidigt som man har massa verktyg i gapet.. Imponeras än mer när dom verkar nöjda med svar som "gegöieong"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0