Huslig (kuslig) badkille

Idag har jag varit en mönstermänniska, åtminstone enligt min mors värderingar..
Det jag vill bekänna är att jag tvättat mattor !! Tre stycken mattor var det som jag duktigt rullade ihop, knölade in i bilen och tog med på en åktur till min kamrats sommarstuga. Väl på plats värmde jag vatten i den stora grytan på gården (med ved), la mattorna på bryggan nere vid sjön och lät såpvatten (det måste vara såpa, det är bäst och miljövänligt...) sprida sej över textilierna innan jag med med rotborste, bokstavligen, gnuggade skiten ur mattorna.. Känner mej övermäktigt präktig, och duktig... Efter avslutat mattgnugg, med massor av svett som följd, så klädde jag av mej naken och simmade.. Precis när jag trodde att detta var sommaren utan bad så tog jag mej vatten över huvudet.. Tänka sej.. Nu ska jag fira min matt- och baddag med en bubblande Ramlösa (med smak av granatäpple).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0