Kudden i mitt liv

Så har det då äntligen hänt.. Jag har sytt en kudde !! Efter massor med år i jordelivet så kan jag idag stolt sträcka på mej, för att sedan lägga mej ner och gulla med min alldeles egna kudde.. Den är egen på mer än ett vis, den syddes nämligen i ett väldigt fult tyg, så jag lär förbli ensam om den..

Jag träffade idag, på min reportageresa, en sömmerska som mer än gärna ville bli min ciceron in i textiliernas och sömmarnas värld. Innan jag hunnit säga "Yuccapalm" hade hon letat fram det fula tyget, en innerkudde, en sax, krita och måttband.. Det var nästan nåt fuskigt över själva syprocessen. Riktiga sömmerskor har nämligen maskiner som gör allt det som man misslyckas med på en "vanlig" maskin, en sån där som mamsen har. Menar m a o att det gick över förväntan, det blev faktiskt en kudde..

Eftersom jag själv tycker mej vara händig inom området hushållsnära tjänster, så som städning, tvättning, strykning, blomvattning, matlagning osv, så känns det lite som om jag börjat pinka in ännu ett revir och att jag så småningom blir den kompletta hemslavinnan.. Nu ska jag bara lära mej att baka så är jag komplett.. Jag lovar att under morgondagen lägga ut en bild på mej och kudden såsom vi spenderar vår mjuka tid tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0