Mitt bästa..

En av mina systersöner har fyllt år. Han fyllde 20.. En stor dag kan man tycka, men den unge herrn föredrog att "fira" så långt bort från sin familj och släkt som det bara går.. I viss mån har jag full förståelse..
Som den gode morbror jag försöker vara så har jag ringt, ganska febrilt faktiskt, utan att nå honom. Ett enkelt sms med ett ynkligt "Grattis" ligger inte för mej, jag vill höra en röst, gratulera innerligt och samtidigt "kolla läget"...
Efter sisådär ganska många samtal utan svar så pratar jag med min syster och frågar lite anklagande varför hennes son inte är anträffbar.. Jag förväntar mej en längre svada, typ moderligt försvarstal, men möts av ett enkelt: Men har du hans nya mobilnummer, han har bytt... Får man verkligen göra så utan att informera sin mobror ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0