"Toppentorsdag"

Ojojojoj.. "Oh what a beautiful morning, oh what a beautiful day.." *sjunger*
Jag sjöng med falsk stämma, inte falska toner men med falskhet och ironi.. Väckarklockan ringde 06.15, inte alltför vanligt på ett tag. Inte alltför vanligt heller att jag faktiskt vaknade helt utan minsta lilla baksmälla.. Vän av ordning, eller kanske oordning, undrar säkert "vadan denna mönsterbrytning ?"...

Jag har varit hos tandläkaren !!! 07.15 stegade jag sömndrucken in i väntrummet, sedan väntade Dr.Frankenstein, eller Therese som hon egentligen heter. Hon vrålade i megafon så det hördes i hela kvarteret: "Ladies & gentlemen - it´s time 4 the big mouthshow !!". Efter basunerandet av det kommande eventet hämtade hon sin sköterska (Nurse Ratched) och sin kollega (Dr. Mabuse). Dom bojjade mej i en tandläkarstol, tryckte in 3-4 stycken strumpsticksgrova bedövningssprutor, hämtade en garagedomkraft, en hävstång samt en motorsåg.. Arbetet kunde börja.. En tandjävel skulle ut !!! Spänd som en fiolsträng på en Stradiwarius strax före bristning låg jag helt i deras våld.. Dom bände, dom kapade, dom drog.. Det smakade blod, det luktade majbrasa, det knakade... I MIN MUN !!!
Pinan pågick i över en timme !!!

Nu sitter jag och väntar på att bedövningen ska släppa och att smärtan ska ta över min sargade käft. Jag har dukat upp en ansenlig mängd piller. "Det svenska pillerbordet" (inte fullt lika internationellt känt som Smörgåsbordet) består av smärtsensationerna Treo Comp, Alvedon Forte, Paraflex Comp, Distalgesic, Tradolan och Dexofen (vackert upplagda på små fat och en fin silkesduk)...
Har inte riktigt bestämt hur prioritetsordningen ser ut, jag låter smärtan bestämma.. Min kamrat Johan (som läser Fass som präster läser Bibeln) har dock låtit mej förstå att om jag blandar ex Dexofen och alkohol så kommer jag aldrig att ha ont igen, NÅNSIN !! Dvs risken att dö är överhängande.. Vissa kamrater är bättre än andra. Har m a o två alternativ.... Hur det hela utvecklar sej kan jag återkomma till under dagen.. Börjar med en Treo comp-drink med sugrör och paraply... Den här dagen HADE kunnat börja bättre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0