U K F E S B M A R T V M D L

Jag roar mej allt oftare, när tid finns, med att läsa andras bloggande.. Delvis för att det roar mej, men också för att hitta inspiration när det tryter, vad skriver andra om ? Nu när jag har mycket annat att "stå i" så får jag nästan lite prestationsångest då det blir stiltje på min blogg..

När jag läser andras bloggar så har jag märkt en trend. Trenden består i att allt fler inte verkar vilja avslöja för mycket om sina vänner och bekanta.. Kan ju iofs avslöja att det vill ju inte jag heller, vissa personer nämner jag inte alls av olika skäl, andra (oftast) kallar jag bara vid förnamn..

Det vanligaste sättet att inte "hänga ut" sina vänner är att kalla dom vid en enda bokstav, dvs heter vännen Efraim så kallas han kort & gott för "E", heter hon Sibylla kallas hon "S" (eller möjligen korven).. Ibland kan resultatet bli ett sammelsurium av bokstäver typ: "Igår ringde F som ville vi skulle gå på stan. F & jag sprang på G som hade sällskap av Y. Dom skulle träffa R, J och D på ett café. F och jag hängde på. När vi kom dit var inte bara R, J och D där utan också M, A och S. Jag hatar M så vi gick hem till U istället...." Så där fortsätter det.. Det hela urartar till ett bokstavsskit, ett förkortningshelvete, som irriterar mej...

Ville bara ha det sagt.. Nu ska jag fortsätta med mina viktiga arbetsuppgifter.. A väntar..
Mvh../ M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0