Bläää

Idag drabbades jag av hemlängtan för första gången på allvar... Sådär riktigt rejält...

Det är drygt tre veckor sen jag packade bilen full med kläder och bara drog.. Utan självklart mål..
Efter några kortare visister i Uppsala och Stockholm så bestämde jag mej för att åka till Gotland.
Här har jag blivit kvar..
Först bodde jag i släktstugan en bit ner på ön, sedan tog jag in på hotell och nu hyr jag en lägenhet.

Jag längar inte hem till själva staden där jag bor. Jag har i princip inga vänner i stan och utbudet av ex nöjen är löjligt begränsat. Om det inte var så trassligt med vissa saker skulle jag omdelbums packa kartongerna och dra därifrån..

Det jag längtar efter är mitt hem, min lägenhet, min säng, mitt kök, min balkong, min dusch, min dammsugare, mina Cd-skivor, böcker...

Det är viktigt att längta, men det är viktigare att vara i nuet... Just nu är jag här, träffar nya människor, utmanar mej själv, utvecklas.. Så småningom väntar en lång vinter och då hinner jag vara hemma...
Tror jag stannar ett tag till i Visby...  Om inget annat dyker upp vill säga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0