Kreativt skapande..

Häromdagen åkte jag på reportageresa runt Gotland. I min iver att vara kreativ kunde jag inte låta bli att stanna till på Ethelhems Krukmakeri där dom har "drop-in-drejning".. Jag har aldrig drejat i hela mitt liv, men väl sett en del film och minns bl.a scenen i "Ghost " där Demi Moore och Patrick Swayse (eller hur han nu stavar..) har en lätt erotisk  (?) scen då dom drejar tillsammans och  det kladdas och geggas.. När jag tänker efter så var det nog inte så erotiskt, men ändå..
Min lektion vid drejskivan var inte heller så erotisk... Det närmaste erotik jag kom var att lerklutten under en kort stund såg ut som en erigerad penis innan den ganska snart slaknade.. Blev lika besviken som vanligt då nåt slaknar..

Tjejen som hjälpte mej tyckte nog att mina kommentarer om fallossymboler var en aning gubbsjuka, men troligen van vid knäppgökar så hjälpte hon mej att "skapa" vidare..
Efter avslutat hantverk så hade jag lera på samtliga plagg utom kalsongerna och en askkopp hade växt fram ur leran.. Imorron ska jag börja röka !

Ps. Under resan hem så nynnade jag på den gamla dängan "Quantanamera" med den svenska texten: "Quantanamera, vi gjorde kukar i lera, kukar leeera, vi gjorde kukar i lera"..  Moget.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0