Kreatur och Te

Under rubriken "Porrmaskot och Stofil" redovisade jag häromdagen ett "samtal" på msn med min kamrat Johan, en underbart obskyr bekantskap..
Tänkte delge några rader från förmiddagens gemensamma nät-epos.

Vi har ännu en gång snackat träning, avhandlat fiske, migrän och lämplig meny för att bränna fett.. Det sistnämnda gör Johan hungrig.. Han hämtar mat och äter direkt ur bunken medans vi messar. Jag låter Johan veta att jag tycker det är lite "kreatur-varning" att äta ur bunkar.. Han svarar förståss...

"Jag ÄR ett kreatur inom hemmets väggar.. Ibland går jag också på stan som ett kreatur i säckiga kläder, med sliten blek och hålögd uppsyn.. Sur som ättika !!"

Vi pratar om lite av varje när Johan avbryter med att skriva:
"Jag har fulla munnen med mat. Jag glufsar.. Synd att jag inte har webcam, då hade jag kunnat ta död på din eventuella kåthet.."

För att komplettera så låter han mej dessutom veta:
"Idag ser jag ut som en äcklig hillbillie med eyeliner.."

Från det ena till det andra......
"Har du druckit Russian Earl Grey förresten...? Det är väldigt gott, förutsatt att man gillar te. Gör du det ? Köp Russian Earl Grey !!"

Visst gillar jag te.. Berättar att jag köpt en gammal favorit, English Breakfast..
"Det är väldigt gott.. Visst är det en röd förpackning? Magen mår väldigt gott av te, tycker jag"..

- Ungefär så kan en halvtimme förflyta.. Från det ena till det andra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0