Mår som jag förtjänar..

Jag har mina aningar om att mitt mående idag är relaterat till gårdagen.. Om jag känner efter (vilket jag gärna undviker) så kan jag skönja en minnesbild som talar om att jag mådde såå bra igår, men inte idag.. Kan det vara för jämviktens skull som det är såhär ? Man får inte må för bra, för då får man snart veta att det kan vara tvärtom..

Gårdagens "firande" inleddes vid strykbrädan med ett par Baccardi-razz innan vi, dvs sommarredaktionen, satte oss ner på "Bakfickan" för att smeka våra gommar med fisk och gott vitt vin. Efter avslutat intag av föda så gick vi till "Bolaget" där ett gäng gotlandskamrater slöt upp runt kompisarna rött och rosé.. Det var verkligen aptrevligt..

Framåt midnatt så droppade kollegorna av, en efter en, och hade jag varit lite mera måttlig med sväljandet tidigare under kvällen så hade jag kanske gjort samma sak.. Det var det jag borde ha gjort..
Istället travade jag och supersöta Klara iväg till "Surfers" där vi snackade och tog en drink innan vi återigen traskade ut bland gatstenarna för förflyttning till "Underbar".. Där väntade, trot eller ej, inte bara ännu en drink utan också en vattenpipa.. Det var inte går jag rökte vattenpipa.. Eller.. Eeehh.. Det var ju igår, men innan igår så var det längesen...  Efter en dejt med hojjen så ramlade jag in i hemmet, sökte febrilt efter "fyllemat", men efter onsdagsstädningen så var kylen lika tom som en plånbok den 23:e. Somnade hungrig och vaknade förvirrad då Radio Värmland ringde. Min basstämma må ha fått både en och två värmlänningar i extas. Vänslades med Alvedontuben innan jag, motvilligt, tog mej till jobbet.. Nu väntar min sista dag på Gotland.. Ikväll kliver jag på färjan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0