Min hund !

Efter sju veckor utan min hund, efter sju veckor som "utleasad" jycke, återsågs vi idag.. Det var kärlek..
Har man en känsla av att man sett en eller två, eller kanske massor med glada hundar, så fanns idag chansen att få detta reviderat.. Ni har kanske sett uppsluppna, muntra, sprittande hundar, men ni har inte sett min hund när vi återförenades och blev "ett".. Det var en glad hund och en lycklig husse, det var kärlek..
Den lille rackaren, som iofs haft en fantastisk sommar med mycket utevistelse, en flickhund i sällskap osv, skrek, fräste, fnyste, hoppade som aldrig förr..
Jag hade oroat mej lite för att han kanske skulle "frysa ut" mej för att jag lämnat honom, eller att han kanske t o m skulle ha glömt mej... Så var icke fallet.. Nu är vi åter i hemmets lugna vrå.. Tillsammans..

Ps. När välkomnandet var över tog jag fram klotången.. Jag "belönade" hans villkorslösa kärlek med att klippa en klo långt in på pulpan vilket medförde att blodvite uppstod i flera timmar... Vilken toppenhusse jag är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0