Ojojojoj...

Kan det vara Gud som pekar finger, kanske för tidigare blogginlägg ???

Jag har köpt ett gott mousserande rött vin (jo, det finns och rekommenderas, poppis i Australien), har ett kallt gott vitt vin, 4 flaskor Visby-Pils, en flarra Baccardi Razz ch en skvätt whisky..
Jag är m a o sugen, har en viss abstinens och skulle gärna grumla till det lite i skallen, snubbla runt i gränder, snacka skit, tvångsmässigt tränga mej på okända personer, kanske skalla en "brat" eller två...

MEN... Jag har ju en jävla Migrän-bakis som jag inte blir av med.. Får som en hinna på hjärnan dagen efter pillerintag.. Hela dagen har präglats av denna bakis/hinna..
I mänsklighetens namn... Förtjänar jag inte ett antal centiliter fluidum efter allt jag presterat ?? Är inte världen (Gud?) orättivs, t o m elak, mot en relativt obetydlig människa som jag ??  Bara undrar.... Anspråkslöst....

Ska akutgrunda med några Alvedon, lägga mej i solen och hoppas på kvällen.. Det sista som överger en är hoppet.. Nu hoppar jag in i bilen.. Hej hopp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0