Soltimmar

Jag tycker det är konstigt...
Häromdagen så basunerade media, via SMHI, ut att Gotland har haft mest soltimmar i hela Sverige..
Jag är absolut inte missnöjd, men ur mitt perspektiv så verkar det ha varit mycket bättre på andra håll. Såväl telefonsamtal till familj och vänner, som väderkartorna på Tv, tycker jag visar att norra Sverige haft betydligt mer "riktiga" sommardagar än Gotland.. Det har varit väldigt mycket "växlande" väder här nere..

Så.. Vad är sant ?? Kan det vara nån turistansvarig, som inte vill befläcka Gotlands goda rykte, som redovisat soltimmarna eller är det bara jag som tror att "gräset är grönare på andra sidan" ?? Eller kan det vara så jävligt att det som redovisades är sant ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0