Soplukt

Varje sommar kan man läsa om karlar (man kan t o m råka se dom) med bara överkroppar som handlar i affärer och som inte luktar gott..
Sommar ÄR dofter och lukter...
T.ex när man närmar sej Tofta Strand så luktar det "sleke", dvs tång och alger, en för många ganska äcklig lukt, men för mej är det doft av sommar, hav och Gotland.. Jag öppnar bilfönstret varje gång jag passerar och låter mina lungor fyllas.. Frivilligt och lustfyllt..

Igår hände nåt som var mindre frivilligt..
Vägarna på Gotland är smala, det kan ta lång tid innan man kan köra om ex en traktor eller en sopbil..
På väg till Ljugarn hamnade jag bakom en, just det, sopbil.. En sopbil jobbandes i högtryck under sommaren erbjuder den värsta doften jag kan tänka mej. Tror inte ens att ordet "lukt" är adekvat, det handlar om stank..
Den lukten/stanken/doften kan INGEN tycka om...

Ville bara säga det..  Efter 4 kväljningar på lika många minuter passerade jag sopbilen och återvände till livet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0