Svart tunga

Är man en lögnare om man ljuger lite för att inte såra ?? Om man drar en s.k "vit lögn" är det ok, eller svartnar tungan då också ?? (Det räcker nämligen med mina håriga handflator....  :-) )
Bloggade ju häromdagen om mitt problem med att ljuga trovärdigt vilket gör att jag sällan ljuger, men trots det så lyckades jag (som sagt/skrivet) häromkvällen...

Ikväll kom jag på att jag ljugit så gott som varenda kväll för mina 2 "sambos".. Pga av mitt behov av ensamhet och tid för att tänka så åker jag varje kväll ut med bilen, lyssnar på musik, kanske tar en sväng förbi jobbet osv.. Allt för att orka med att vara trevlig och orka med mej själv. Det är tufft att jobba och bo med samma personer. Varje kväll drar jag samma lilla lögn. "Jag åker iväg och köper snus och kollar läget lite"...
Är inte det en ganska snäll lögn, typ vit, som ju främjar deras välmående och mitt ??
Än är tungan inte svart.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0