Taggtråd

En av mina favoriter bland svenska formgivare och designers är Tove Adman. När jag, för några år sen, såg hennes väggstol i borstad aluminium blev jag kär.. När jag senare såg hennes ljusstakar i betong blev jag yr, och när hennes takkrona (i form som en kristallkrona) gjord i taggtråd hamnade i mitt blickfång så tappade jag kontrollen..

Nu har jag träffat och lärt känna henne !! Hon bor numer på Gotland där hon bosatt sej i, och renoverat, en gammal bensinstation. Enkelt och smakfullt...

Hon jobbar ofta med material som ex betong, men också gummi..
Efter några timmar med cigaretter, kaffe och oändligt med prat och skratt så avrundades vårt möte med att hon gav mej 4 st snappsglas i GUMMI !!  Hur galet roligt är inte det ?

Googla och kolla in det hon gör..
Överst på inköpslistan just nu: Takkronan i taggtråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0