Torsdag nu igen

"Morronstund har stånd i mun" (Gammalt magstarordspråk)..  :-)

Jag sover väldigt bra på Gotland, vilket inte alls är mitt signum i vanliga fall.. Inatt sov jag väldigt bra, om än för lite, och vaknade därför sådär "segpömsig".. Det kan kanske bero på att jag avrundade kvällen med ett par drinkar..

Idag är det min näst sista dag i Visby innan jag återvänder till fastlandet. Känns konstigt med tanke på att "alldeles nyss" så hade jag 6-7 veckor framför mej, nu ligger dom snart bakom mej.. Precis som jag redovisade igår så börjar en obskyr form av separationsångest att göra sej påmind.. Vill jag verkligen åka hem och varför ska jag inte stanna här ett tag till, utan att jobba (vilket var avsikten från början) ?? Likväl som jag har en massa "varför" för att stanna, så har jag några "varför" och ett par "därför" för att inte stanna.. Börjar ni möjligtvis skönja vilken förvirrad liten människa jag är och hur oändligt många tankar som snurrar i min hjärna och plockas fram lite slumpvis... Oj oj oj...

Jag ska efter bästa förmåga ta mej samman, tänka på hur det brukar funka, och känna trygghet och tillförsikt i att min hjärna brukar funka såhär och att det ändå oftast blir ganska bra.. Jag har trots allt snart semester, inget som binder mej, inget som tvingar mej att åka vare sej hit eller dit... Låter och känns ju ganska bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0