Bumbibjörnsbög

Min vän Martin myntade en gång uttrycket "Bumbibjörnsbög".. Dom finns mitt ibland oss..

Det började med att en gemensam bekant som har den lite "gulliga" framtoningen att i mail och sms alltid använda ord som "sötis", "kramelikram", "pussipuss" osv.. Dvs ett evigt jävla gosgullande som bara ter sej ytligt och är omgivet av ett rosa skitskimmer.. Efter det att vi bägge fått mail från personen ifråga så yttrade Martin pricksäkert: "Jag gillar inte sånna där bumbibjörnsbögar".. Därmed blev uttrycket omformaterat till en särskild kategori människor, dom är inte bara bögar..

Så sent som idag råkade jag på en person som avslutade vår dialog med: "Ha en myspysig dag".. En myspysig dag !!?? Jag ?? Min dag kan te sej på många sätt, men "myspysig" blir den aldrig.. I helvete heller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0