Bus eller godis

Jag avslutar helgen med att konstatera att jag sluppit undan alla vedervärdiga barn med masker som skriker "bus eller godis".. Det vedervärdiga, som f ö också gäller påskkärringar, är att ungarna ifråga är totalt inkompetenta till bus. Vad är det för fel på dagens ungar ?? På "min tid" behövdes det jävlar ingen särskild helg för bus, vi frågade inte ens.. Det var kvalificerat bus från första början, året runt..

Dom små snorvalparna ser t o m förvånade ut när man ber om bus istället för godis. Bryter man mönstret och erbjuder t ex frukt blir dom uppenbart besvikna.. Godis är det enda som gäller.. Stryk skulle dom ha, men inte ens det är ju tillåtet längre..

Jag minns en påsk när det ringde på dörren. Utanför stod en flock påskkärringar. Dom var helt tysta, bara stod där som ett gäng tiggare. "Vad vill ni?" frågade jag. "Vi vill ha godis" sa ungarna med hucklen.. "Vill ni ha måste ni prestera" sa jag med all tydlighet. "Sjung nåt!".. Dom små liven blev lite förlägna, men försökte sej sedan på sången om dom tre små gummorna från Nora.. Kan lova att det inte blev särskilt mycket godis. Från den dagen slapp jag tiggande barn såväl vid påsk som Halloween. Kanske är det det ryktet som spridit sej dit där jag bor nu.. Varken bus eller godis är iaf kontentan av helgen..

Önskar er, som vanligt, den skönhetssömn som ni så väl behöver. Imorgon är det måndag. Sov gott mina barn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0