Dubbelont

Jag vaknade igår morse, hade ont.. Trodde det var nån sorts växtvärk. Då jag är relativt mogen, 188 cm lång och med ett ganska rejält hattmått (60) redan innan så blev jag minst sagt förvånad. Gudarna ska veta att jag haft växtvärk genom åren, men att det skulle dyka upp nu, även i huvudet, kändes minst sagt konstigt. Efter ett antal timmars ojande kom jag fram till att det förmodligen inte var växtvärk utan lördagens tacomåltid, intagen sittandes på ett golv och med tillhörande dryck i färgen rött, som skapat fantomsmärtorna.

Det är jobbigt att sitta för länge och svinga bägare. Sitter man dessutom, som vi gjorde, på golvet så blir det krångel, fysiskt krångel.. Har ni tänkt på att det är fan lemmar överallt som måste hållas reda på. Jag försökte halvligga lite snyggt på rygg med ena benet utsträckt och det andra uppdraget. Fungerade sisådär.. Sitta var inte heller lätt.. Den klassiska skräddarställningen funkade, men eftersom jag inte är lika vig som när jag var 15 medför det ett visst obehag redan efter 38 sekunder..

Följden blev alltså dubbel värk.. I stora drag för att jag suttit upp, druckit vin, och inte gjort nånting.

Det är tamejsatan tragiskt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0