Dublettdejt

Det är en sån dag idag.. En sån där dag då man hinner allt & inget.. Då man ömsom imponeras över sej själv, ömsom frustreras över sina tillkortakommanden.. Efter avslutad "roddning" med allt mellan himmel & jord, samt ett seminare med förra chefen för Sv.Radios Eko-redaktion, avrundade jag arbetsdagen med en förhoppning om att nåntans hitta mej själv igen.. Lyckades i dubbel bemärkelse..

Jag hamnade i det som kan kallas för en dubbeldejt, eller dublettdejt.. Dejten bestod i mitt eget alterego ! Satan vad trevlig jag kan vara... Jag bjöd mej själv på en utmärkt köttfärssås med kantareller och färska tomater serverade med färskpasta och rött vin (spanskt).

Tro´t eller ej, men det var den där schizofrena känslan, som återfanns i morronens inlägg, som likt en fotvårta vägrade ge med sej, vägrade låta sej filas ner, och fick hänga kvar över middan medans tankar samlades och sammanfattades.. Det är skönt med trevligt sällskap..

Nu har jag inte tid med bloggandet mer, det får bli en s.k "mellandag" i blogglandskapet.. Jag måste fortsätta dejten. Tror bestämt det väntar både kaffe och.. hrrmm.. Hur ska jag uttrycka det ? "Efterrätt".. Jag är ju sexig, det gäller även min dejt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0