Fram och tillbaka...

Varje dag kör jag bil mellan mitt hem och mitt jobb.. Så även idag.. Den här gången var det snöglopp.. Väglaget varierar.. Ofta får jag höra kommentarer/frågor som: "Men är det inte jobbigt att köra jämt?".. Jag kan ärligt svara: Nope !! Jag kör så mycket, och har gjort under så lång tid, att det är en vana, inget att fundera så mycket över.. Nån enstaka dag per år är det riktigt skitväder med värsta blåhalkan osv, men oftast så är det bara vilsamt, typ meditativt att glida fram i bilen..

Mina 5 mil till jobbet tar ca 30 minuter. Det är i bilen, tillsammans med min favoritmusik, som jag vaknar och kommer igång på morgonen, och det är i bilen, på väg hem, jag avhandlar det som hänt under dagen, och kan landa i hemmet utan att älta jobb hela tiden..

Det enda som egentligen är trist med att bilpendla är kostnaderna. Bensin, service osv kostar skjortan.. Det är därför (bl.a) jag, trots allt, planerar för en flytt.. Igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0