Sol avslöjar sanningen..

Efter gårdagens 04.45-morron så tog jag sovmorgon idag.. Välgörande på ett sätt, påfrestande på ett annat..


Det välgörande ligger förståss i själva liggandet, dvs att vakna och att inte behöva kliva upp, att känna täcket mot huden, borra ner huvudet i kudden, somna en stund, vakna mitt i en dröm, somna igen, hämta tidningen, läsa den i sängen osv.. Ni fattar..
Den påfrestande delen består i nåt helt annat.. Just nu är det  som regel mörkt när jag lämnar hemmet och mörkt när jag kommer tillbaka.. Idag, eftersom jag tog sovmorgon, blev jag tvungen att se det jag annars slipper.. I solljus syns damm, hundhår och brödsmulor.. VÄLDIGT VÄL !!

Eftersom jag i grund och botten är en pedantisk person som vill ha ordning och reda så blev vissheten om städbehovet en mental "hang-up" som tillintetgör den kreativitet jag behöver på arbetstid, dvs nu.. Det är därför jag skriver här istället för att göra det jag borde.. Tänk att den gamla devisen stämmer: Inget ont som inte har nåt gott med sej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0