Vaken igen..

Det är skitskumt att vakna och vara sugen på frukost.. På vardagarna äter jag aldrig frukost förrän möjligtvis, kanske ett par timmar efter det att jag klivit upp.. När det är helg (idag lördag) så händer det att jag som nu vaknar och vill ha frukost.. Då finns det två alternativ.. Det första är att skutta upp ur sängen, som ett barn  på julafton, och fixa en "värstingfrukost" högvis med gosaker.. Det andra alternativet är att lugnt hämta morgontidningen, läsa, starta laptopen, lägga den tillrätta på magen, kolla mail, porrsurfa och blogga..

Väljer jag det första alternativet så brinner det i knutarna, det gäller att "komma igång" medans tid är.. Blir det istället så att jag föredrar det andra alternativet så vet jag att hungern snart försvinner och jag slipper att diska, torka bord osv.. Idag borde jag fixa frukost eftersom jag har massor med gott bröd efter reportaget från ett bageri, men jag kommer inte att göra det.. En av dom saker som verkligen är tråkiga när man är ensam är att äta frukost.. Det är tur att alternativen finns.. Det blir en mugg kaffe lite senare på Shellmacken istället, och änderna i kanalen blir nog glada ev en kasse nyttigt bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0