Allergi

Jag lider av allergi.. Det är en allergi som verkar aktiveras efter hårt arbete, åtminstone om gårdagskvällen ska vara facit.. Jag ägnade nämligen en stor del av eftermiddan åt att städa och min avsikt var att efter avslutad dans med moppen och dammsugaren falla i soff-trans framför Tv´n.. Det sistnämnda skedde en liten stund, sen blev det annat ljud skällan..

Telefonen ringde och väckte mej, det var kompisen Sebastian som utan att egentligen fråga talade om för mej att  "nu kommer vi hem till dej och tar ett glas vin, för du ska hänga med på fest"... Jaha.. Jag försökte lite tafatt att "sätta stopp" för aktiviteten, men insåg att det var lönlöst.. Sagt & gjort.. Dusch, vin och sen iväg....

Väl framme på festen bryter allergin ut.. Jag hade nästan hunnit glömma att jag har den.. Det snurrar mer och mer i skallen, blir lite vinglig, vill kramas och dansa.. Försöker dricka för att må bättre, men allergin blir bara värre.. När kvällen avslutas har jag mer eller mindre en allergichock, har taskig gång, sluddrigt tal och en påtaglig trötthet.. Åker hem, somnar med datorn på magen.. Vaknar, fortfarande med allergianfall, tar min allergimedicin (Alvedon brus), lägger mej igen och somnar..

Vaknar igen vid lunchtid, typ nyss, minns gårdagen (nästan) och konstaterar det jag hade glömt, dvs att  jag inte tål sprit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0