Att bända bågar...

Att jag är lite konstig inne i huvudet har jag förstått, men att det är nåt knasigtutsidan har jag inte reflekterat över förrän idag.. När jag satte mej i bilen för att spurta till jobbet hittade jag inte mina vanliga solglasögon, jag tog resolut fram mina "reservare", som ligger nära till hands om katastrofer som denna skulle uppstå..

I vanliga fall när jag tar på mej dom "ordinarie" bågarna får jag alltid "bända" litegrann för att dom ska sitta bra. När jag nu blev tvungen att använda "reservarna" så märkte jag att en stunds "bändande" ingick i proceduren även här.. Ägnade det hela en tanke innan jag drog mej till minnes att även mina "riktiga" glasögon (dom jag har för syns skull) emellanåt också måste "bändas" en aning..

Min konklusion är således att det inte är fel på varenda glasögonbåge i min närhet. Det är helt sonika fel på skallen, nåt är snett. Jag tittar i spegeln, försöker kolla om öronen sitter på samma höjd, känner på näsan, vickar huvudet åt sidorna.. Det ser (efter förutsättningarna) ganska rakt och okej ut.. Fortsätter t.v att bända...

Kommentarer
Postat av: UB40

HAHAHA, detta var istället hysteriskt lustigt! Vet du att jag har samma problem. Jag har t om provat att lägga, eller rättare sagt tejpat fast bomull på skalmen så att de ska sitta snyggt. Men vart det snyggt?..nä..

2007-10-03 @ 15:13:29
Postat av: GayGrey

Det måste ju vara en smitta eller nåt sånt. Mina bågar sitter också ALLTID snett å vint. Ser förstånds- handikappad ut i mina glajjor. Du är mr svart & vitt. Love u.

2007-10-03 @ 19:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0