Ekorre

Jag har lärt mig en sak när det gäller idéer. Främst gäller det idéer som uppkommer strax före eller under sömn. Om jag inte skriver ner dem med en gång glömmer jag bort dem. Det slår aldrig fel.
Jag kommer ganska ofta ihåg att jag haft en bra idé, men själva idén, eller vad den gick ut på, är som bortblåst.. Helt värdelöst..
 
Eftersom dom flesta av mina arbetsuppgifter, oavsett vad jag för stunden jobbar med, baseras på idéer och infall så blir känslan av ineffektivitet löjligt påtaglig, dessutom frustrerande att veta att en kanske superb idé bara upplösts...

Som en direkt följd av detta skriver jag numera in saker i små block som jag strategiskt placerat lite varstans såsom ex i bilen, toaletten, sovrummet osv.. I morse vaknade jag med både hunden och laptopen bredvid mig i sängen. Dessutom låg ett av mina block, och en penna, intill kudden..Nån gång under natten hade jag uppenbarligen fått en tanke, en idé, och skrivit en sak. Ekorre. Det var allt..

Jag vet inte vad jag hade kommit på, om det gällde ett reportage, en programpunkt eller nåt helt annat. Ekorre. Undrar vad jag tänkte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0