En dag som idag

Idag var det "den stora dagen" för mej och kompisen Daniel. Vi har, som jag nämnt tidigare, köpt en sats vitt riesling-vin som vi med gemensamma krafter gett vår kärlek.. Jag vet inte om kärleken inte var tillräcklig eller om det helt sonika inte blir bättre, men vårt vin smakar INTE GOTT.. Klarheten är bra, färgen vacker, men smaken är under all kritik (så tillvida att man inte älskar smaken av jäst). "Den stora dagen" skulle känneteckna "målgången", dvs då åtminstone ett litet glas kunde få slinka ner, men så blev det alltså inte. Vinet får fortsätta sin lagringsprocess och kanske uppnå drickstatus i en framtid, alternativt gör vi en välkryddad glögg av alltihopa framåt advent..

Min vän Johan hörde också av sej idag. Vi pratade om att ses. Jag var välkommen till hans nya lgh.. I ett desperat försök att skapa nån form av energi lät jag honom förstå att en lägenhet inte räcker för att locka mej. "Om du tar emot naken, endast iklädd ett förkläde kommer jag genast".. Min tro var förståss att han generat skulle avfärda min perverterade önskan, men istället kontrar han med att säga "Jag har ett snyggt förkläde och kan matcha upp det med ett ridspö.. Kom omgående"..
Vad är det för fel på dagens samhälle, kan inget få vara snuskigt och lämnat åt fantasin längre ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0