Fattig, men glad (?)

Ibland lägger jag manken till och verkligen försöker göra rätt och riktigt.. När det nya trådlösa nätverket skulle installeras ringde jag därför till Telia för att få veta vilket uttag (telejack) jag skulle koppla modemet till. Svaret blev: "Uttaget i hallen är 9 ggr av 10 det s.k "första" uttaget, det är där du ska koppla in det"..

Sagt och gjort.. Ägnade mycket tid åt att sätta fast kabeln snyggt längs väggen.. Ca 3-4 meter blev det mellan uttaget och datorn. Jag ska inte göra historien onödigt lång, men det visade sej att mitt "hall-uttag" var det 10:e uttaget, dvs det som inte var det "första" uttaget.. Resultatet av detta är att varje gång det ringer så bryts internet.. Detta har drivit mej till vansinne under snart ett år.. Så sent som idag på e.m har det ringt (jag har räknat) 9 samtal sen jag kom hem..

Idag lät jag bli att tappa besinningen.. Jag har tömt pengareserven och inhandlat två (!!) nya datorer. En stationär och en bärbar.. Nu vore det väl jävulen om jag inte får till nätverket också.. När allt är klart ska jag sitta och skriva på bloggen, skicka mail, kolla på Blocket & Tradera, läsa DN, chatta och porrsurfa.. Jag kommer att vara fattig, men inte fullt så irriterad..

Kommentarer
Postat av: Joj

Du vet: Bättre rik och frisk än fattig och sjuk. Eller hur det var. Haha

2007-10-04 @ 21:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0