Hjälp !! Idol dödar...

Ni som tittar på Tv-programmet "Idol".. Har ni nånsin råkat höra programmet utan bild, exempelvis från köket medans ni kokar en mustig gryta ?? Det var det som hände mej häromsistens.. Den spontana känslan blev "Have mercy, sluta, stopp, stanna...".. Den inre smärtan spelade på samtliga nervsträngar på en gång.. Alla, jag menar ALLA, sjunger ju falskt, eller "surt" som det också brukar heta..

Jag kan inte låta bli att undra om dom (Tv4) medvetet lägger musiken i dom unga sångarnas öron ett litet snäpp, nån liten hertz, under det vi tittare hör, dvs så att dom sjunger så pass nära man kan sjunga, men ändå falskt in till döden.. Apropå döden kändes den närmare än nånsin då "idolerna" tog ton i mitt vardagsrum, för första gången kändes den (döden alltså) som den befrielse man ibland har hört om..

Det spelar ingen roll hur söta, ambitiösa eller gråtmilda dom unga artisterna är.. Det finns en anledning till att vi endast kommer ihåg ett fåtal av dom som medverkat i programmet, och jag är faktiskt ganska glad för det...

Dagens paroll: "STOPPA PLÅGSAMMA LJUDFÖRSÖK".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0