Hjärnsläpp

Jag hörde, eller läste, nånstans att forskning visat att man inte kan bli trött av att tänka.. Vete faan om jag tror på det.. Sitter ideligen, som jag nämnde i ett tidigare inlägg idag, i olika möten och tänker.. Jag blir oerhört trött och seg i huvudet av det..

 

Mer eller mindre varje dag den senaste tiden så sitter vi och diskuterar, lägger strategier, gör verksamhetsplaner, räknar timmar, räknar personal, trummar rytmen med fingrarna på bordsskivan, ritar figurer på blocket, dricker kaffe och håller på.. Vid dagens slut är jag helt upplöst i skallen. Det känns som att jag tänkt klart för dagen, att nu kan skallen läggas in på service och uppdatering. Jag orkar knappt prata med någon, att göra nåt, ta itu med andra nödvändiga sysslor, kräver mer än jag förmår frambringa..

Jag är alltså den, tror jag mej veta, som kan bevisa att ovan nämnda forskning är felaktig. Jag blir nämligen jättetrött i huvudet av att tänka. Jag tänker mycket..... Jag blir seeeeg...


Min egen tes är att jag, och alla andra, har en viss mängd ord och tankar att tänka varje dag, typ en kvot. Dvs att när kvoten är fylld så orkar inte hjärnan mer den dagen..
Tänk lite på det.. Själv kan jag inte göra det eftersom jag inte har några fler ord eller  tankar , kvoten är slu........... (error)


Kommentarer
Postat av: Suss

Jag håller med dej. Forskarna verkar ju forska lite som dom vill.

2007-10-18 @ 19:04:06
Postat av: Philpi

du har en kul och bra blogg. den är varierad i både innehåll, ämnen,ton och humör. den blir sällan tråkig. läser den varje dag. hej för idag.häls Phille

2007-10-18 @ 22:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0