Lill-lördag

Idag är det onsdag och jag är fortfarande helt dränerad på energi och helt sjukt trött.. Det är småtungt, ur ett lyxigt perspektiv, att inte orka blogga för att man jobbar och roar sej för mycket och sedan beklaga sej..

Apropå onsdag, som emellanåt kallas "lill-lördag".. Även jag dristar mej emellanåt att använda mej av begreppet ifråga. Jag vet inte var det kommer ifrån, varför begreppet används eller nåt annat.. Jag kan iofs tänka mej att det är för att onsdag är mitt i veckan och "halva vägen" till lördag, riktiga "stor-lördag".. M a o så är det en fullgod ursäkt att åtminstone festa till "en aning", typ hälften av hur man festar på lördag.. Så brukar man hälla i sej ett par vinare framåt helgen så är det ok att åtminstone dra i sej en vinare ikväll..
Ur mitt halv-alkis-perspektiv så skulle egentligen, mer eller mindre, varje dag kunna kallas för "lill-lördag"..

Ang alkohol så läste jag förresten följande nånstans: "Alkohol kan vara människans värsta fiende, men Bibeln säger ju att man ska älska sin fiende"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0