Morronmeny

Jag har skaffat mej en morronvana, eller åtminstone försöker.. Det är en frukostvana, en rutin, som jag med frenesi försöker gnugga in.. Mitt intag av födoämnen, rent schematiskt, har inte varit det bästa, är det inte än heller.. Frukosten har som regel bestått av kaffe.. Punkt !.. Efter det har det blivit några förmiddagskaffe, en lunchkaffe med påtår, eftermiddagskaffe, en till kaffe och sedan hem.. Väl hemma tillverkas en middag !! Dagens första mål... Världens sämsta modell för den som har relativt lätt för att gå upp i vikt..

Jag försökte ett tag med den s.k GI-metoden, eller proppmätt-metoden som jag väljer att kalla den. Den går ut på att i stort sett äta hela tiden och mycket.. Inget för mej.. Att börja dagen med att klockan 06.15 steka bacon och ägg var som att fortsätta drömma en traumatisk mardröm..

Kör därfär nu den egna varianten, typ "glad att få i mej nåt mer än kaffe-modellen".. En rostad macka till kaffet, ett glas A-fil, kanske en banan ibland.. Bara "nåt" mer än kaffe är målet för min strävan och sedan ungefär samma sak till lunch. Så småningom uppstår kanske nån form av normalitet. Vad nu det är i vårt fuckade samhälle..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0