Tsunamieffekten

Man ska inte börja med saker som man inte tänkt börja med och som man inte har ork att slutföra.. "Man" i sammanhanget är jag..

I min iver att hitta en tröja som jag saknat så började jag "riva runt" i garderoben bland t-shirts, sweatshirts, collegetröjor, pikétröjor, skjortor, linnen osv.. Det var faan ingen ände på eländet.. Så vad göra ?? Joo.. Jag rev ut hela skiten på golvet och började sortera.. Jag började sortera, sedan slutade jag sortera..

Nu står det tre (3) papperskassar med allehanda överkroppsaccesoarer som kan skickas till nåt land med stora svältande människor utan kläder, alternativt små människor utan bostad..

Kvar på golvet ligger ytterligare minst tre (3) kassar med kläder som inte blivit sorterat eller hopvikt.. Jag tror seriöst att det är detta som kallas "Tsunamieffekten", dvs ett jävla huller om buller, kort sagt = kaos..

Tröjan som utlöste tisdagshelvetet återfanns i tvättkorgen, långt ifrån ovan nämnda garderober..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0