Vi har ett "barn" ihop..

Jag tycker om att dricka vin.. Jag kan nästan inget om vin, jag bara dricker det som är gott.. Min kamrat Daniel tycker också om vin.. Daniel har det som yrke, han är vinkännare, en sommelier.. Han kan det mesta..

Det vi har gemensamt när det kommer till vin är att vi aldrig har gjort vin hemma, dvs en s.k "vinsats"..
Jag och Daniel har nu ett "barn" ihop.. Ett barn som gurglar lite skönt och som luktar.. Inte bajs och välling, men väl jäst.. Vi har nämligen "satt en vinsats" ihop.. Barnkammaren är inhyst i duschen i Daniels toalett.. Vi tittar på vårt barn, ler och hoppas han ska mogna...

image34

Enligt bruksanvisningen ska vi på 7 dagar ha 23 liter färdigt vin !! Vi har bestämt oss för att låta det ta lite längre tid än så. Våra förhoppningar är inte så högt ställda, men oavsett hur det blir.. VAD GÖR MAN MED 23 LITER VIN ??? Inget vin kan vara så gott att man vill ha så mycket ? Eller..?
Är det möjligtvis nu en fest bör ordnas ? Många frågor, få svar.. Tips emottages tacksamt..

Kommentarer
Postat av: Henrik

Ordna party mr partyfixer. Förra månadens fest var en av dom böättre på länge. f-n va kul både du o festen var.ses/ Henke

2007-10-03 @ 19:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0