2 sätt

Man kan välja att se saker och ting på två sätt.. Man kan se det på det "jobbiga" sättet eller det "lätta" sättet, möjligheternas sätt.. Jag kan emellanåt, utan att ens tänka tanken på att välja, per automatik koppla på det "jobbiga sättet".. Idag gjorde jag inte det, har inte gjort det på ett tag..

Jag vaknade och var trött, inte sådär vanligt trött som jag är varje dag jag vaknar, utan sådär sjukt trött, på gränsen till medvetslöshet. Vetskapen om att jag, efter två dagars arbete hemifrån, har en miljon saker att göra på jobbet hade ganska enkelt kunnat vara "knappen" som startar det "jobbiga sättet" som tänker "satan vad jobbigt, har ingen lust..", men idag (jag skriver det stolt) så tänkte jag istället "Hörrö Magnus.. Det är ju det du är bra på, att vara effektiv, snabb och lösa problem".. Sagt och gjort.. Det kändes betydligt enklare att hasa in i duschen, klä på sej och åka till jobbet.. Att jag sedan glömde mobilen, i min iver att erövra dagen, gjorde iofs inte saken bättre, men va faan.. Det är ett I-landsproblem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0