A.A.A

Det är lite av en "kvasidag" hemma hos mej idag.. Jag lufsar runt i yllesockar, skrynklig skjorta, lappade jeans, okammat hår, lite orakad, dvs sådär lite halväckligt skum, inte särskilt amorös.. Jag kompletterar den attityd jag förmedlar med att spela Linton Kwesi Johnson (reggaepoet) på stereon, läsa "Profeten" av Kahlil Gibran och elda rökelse.. Min mamma som (i vanlig ordning) kom objuden frågade misstänksamt om jag rökt hasch. Jag svarade, pubertalt uppkäftigt, "nä, bara lite rökheroin".. Naturligtvis var det inte sant, men hon tittade på mej med "onda ögat" och gick hem..

Jag har f.ö bildat enmansklubben "A.A.A".. Ej att förväxla med "AA" (Anonyma Alkoholister). Jag innehar samtliga poster i styrelsen. Min splittrade personlighet har lyckats få ordföranden (jag) på kollissionskurs med kassören (jag). I mitten, som en medlare, står sekreteraren (jag) och försöker på ett diplomatiskt sätt få verksamheten att fungera. Dom tre bokstäverna (som ju är samma bokstav alla tre) står för "Ansvar, Attityd och Ambitioner".. Min ostrukna labilitet är under bearbetning. Vilken dag som helst kommer jag att vara som ny. Bara styrelsen kan enas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0