Extraknäck

Jag har ett bolag, en liten firma.. Den blomstrar, åtminstone i förhållande till sin storlek och hur mycket huvudmannen, dvs jag, engagerar mej. Den renderar iaf i ett antal 1000-lappar varje månad numer. Den skulle kunna ge mycket mer, men det sätter min "riktiga" arbetsgivare stopp för.. Dom anser sej nämligen inte bara ha "patent" på min röst och personlighet, dom anser sej också kunna bestämma över min fritid. Det är därför den ekonomiska blomsterprakten ändå är begränsad..

Dom senaste två veckorna har jag blivit tvungen att tacka nej till 3 av 5 jobb, som jag skulle utfört på min fritid, det motsvarar ca 15.000 kr netto !! Anledningen är att jag måste vara "trovärdig som journalist" och att "företaget måste stå opåverkat av kommersiella företeelser".. Om jag skulle sjunga, spela teater, lira tennis, vara en en dansant tangokavaljer eller nåt annat som kan rendera i pengar så är det ok, men att prata (som jag gör) det går inte alltid för sej.. Jag förstår dilemmat, men kan man verkligen bestämma att jag inte får prata var jag vill på min fritid, mot betalning ?? Jag förstår, men förstår inte alls... Om dom nu anser sej kunna bestämma över mina extraknäck och säga nej till domsamma, borde inte det isf visa sej i mitt lönekuvert, borde dom inte betala för att jag ska vara lojal även utanför arbetsplatsen.. Jag bara undrar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0