Fredag med sång och en doktor..

Fredag !! Tjohoo !! Dax att supa.. Lördag !! Tjohoo !! Samma sak..

Det låter värre än det är, eller kanske inte ändå.. Jag SJUNGER.. Det jag menar är att det är inte mina planer som redovisas ovan, det är en låt med "Mörbyligan" som inte särskilt många kommer ihåg, men jag har ju den lite underliga personlighetsförsurningen att jag lagrar massor med onödiga saker i min hjärna och utesluter massa nödiga saker.. Sorgligt, men sant..

Har f.ö jobbat hemifrån idag. En lyx jag unnar mej ibland. Problemet är att det kräver ganska mycket viljestyrka för att komma igång, för att få nåt gjort. Inte så att jag går omkring och latar mej, men när jag är hemma så är det så lätt att det istället för arbete blir en lång promenad m jycken, torkning av köksgolv, byte av sängkläder osv.. Det har m a o inte alls blivit så mycket gjort som det borde.. Tur att helgen ligger ren och blank som ett salsgolv..

Har f.ö varit hos farbror doktorn idag som uppmuntrar min styrka och beslutsamhet i äventyret utan nikotin. Idag är det 11 dagar sen den sista (senaste?) lilla nikotinfyllda snuspåsen la sej tillrätta under överläppen (till höger fr insidan sett).. Han, doktorn alltså, hade dock den dåliga smaken att skratta åt min självdiagnostiserade hudcancer. Han hävdade att det inte var det.. Istället fick jag lite medikamenter och order om att jobba mindre, inte stressa, sova och gärna ta en semester.. Jag tvivlar på att han var en riktig doktor.. Är det nångång jag blir stressad så är det när jag är ledig..

F.ö blev det ingen röd tröja, men mina tankar är röda och finns i Burma.. Vi hörs !! Rött är sött.. Tänk på det..

Kommentarer
Postat av: Diva

Jag kommer ihåg den där låten, riktigt rolig klassiker.Hälsn. Diva

2007-09-28 @ 21:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0