Golfboll i halsen..

Min fåniga glädje fortsätter om än i reducerad skepnad.. Gårdagskvällen blev en "vinkväll". Känns inte som om jag behöver förklara närmare.. Förlängningen av vinkvällen är kanske det som idag skapat nyss nämnda reducering. Jag vaknade nämligen med en känsla av att jag hade en golfboll i halsen, en golfboll med taggar.. Kunde knappt svälja och tyckte oerhört synd om mej själv där jag låg nerbäddad.. Kunde inte låta bli att jaga en syndabock, "vem är det som försett mej med halsont och t o m lite feber ?". Började med morsan som varit förkyld länge och som tittade förbi i går morse. Troligen lämnade hon en påse baciller nånstans i köket.. Gick igenom listan med andra "skyldiga", såsom nysande arbetskamrater, tjejjen i kassan på Tempo, killen på Shell, den hostande pensionären på Systembolaget.. Lyckades inget vidare.. Kontentan blev att den ende skyldiga är jag själv.. Bacillutbyte, vilket jag också ägnade mej åt, av lite intimare slag är nog "boven i dramat".. Smakar det, så kostar det...

Efter egen själavård, en dusch, tandborstning, en näve Alvedon och en kaffe så kändes det inte så illa ändå.. Har hyrt film och ska, trots den lilla förbättringen, troligen bara ligga på soffan och se film. Mel Gibsons "Apocalypto" är det som väntar.. Tydligen ska den, om inte annat, innehålla massa snygga kroppar att frossa i..

Ps. Den utlovade betygsättningen av filmen "Parfymen" uteblir, mer eller mindre. Jag kan inte bestämma mej för vad jag egentligen tyckte. Nånstans mellan 2 och 5 är det närmaste jag kommer. Som vanligt är boken bättre än filmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0