Görans penningpung..

Läser om Göran Persson.. Ni vet "Buffel-Göran", "Krösus", "Mr Bombastic" = F.d Statminstern och tillika f.d sossledare.
"Det är mycket nu" viskar han nog till Anitra om kvällarna.. Mycket att stå i, mycket i pressen och mycket pengar..
Jag tror bestämt att den svenska avundsjukan gjort sej påmind.. Den ena politikern efter den andre talar om hur lite "sosse" det är att ha 120.000 i månaden och samtidigt kunna hysta in andra arvoden. Det snackas om moral osv..

Ladies & gentlemen.. Jag håller på Göran !! Inte så att jag tycker att han är värd så mycket pengar som han får, men jag hatar dubbelmoralen som skenheligt lyser igenom hos dom flesta kritikerna.. Hade dom samma möjlighet att sko sej skulle dom göra det, men när dom nu sitter där och dömer så låter det ju fint som attan att dom aldrig skulle gjort likadant... Moral är inte det som kännetecknar en svensk politiker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0