Ingen lukt utan eld..

Min tvättmaskin har en knapp som glappar. För 3 veckor sen ringde jag till firman som ska fixa problemet. Det var en tisdag jag ringde och tjejen som svarade var glad och kavat, hon lovade besök av "den kunnige servicemannen" senast fredag.. Det var fredag för 3 veckor sen !! Någon serviceman har inte uppenbarat sej. Jag har snällt (ovant) bitit ihop.. Idag, precis när jag är i full färd med nr.2, så hör jag mobilen ringer, men pga av min sittande position så kan jag inte svara. Ringer upp numret på displayen så snart jag står upprätt igen.. Det visar sej vara "servicekillen".. Han säger: "Jag kommer upp till dej Nu och kollar din tvättmaskin". Om det inte framgått tidigare så står tvättmaskinen i samma utrymme som "porslinsfåtöljen"..

Det är nu jag liksom drabbas av panik. Odören i utrymmet är inget jag vill dela med någon !! Definitivt inte med en okänd person.. Jag slänger ifrån mej mobilen, rusar in på toan, tänder 14 tändstickor och sprayar sedan rikligt med den billigaste parfymen jag har i min ägo (Dolce Gabana), sätter på fläkten, ber till Gud att "Nu" är först "om ett tag".. Det är det inte. Det ringer på dörren och jag intalar mej att "servicemannen" inte kommer att märka nåt..
Han går in till maskinen, verkar lätt förvirrad (kanske pga av den märkliga doftmixen svavel/exkrementer/parfym), tittar på mej och säger: "Jag förstår varför du inte svarade. Tror bestämt jag störde"...  Ridå !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0