Pizzamannen

I bottenvåningen på huset där jag bor finns en pizzeria. Ni tror säkert det är förödande, att jag äter pizza till middag 3 dagar i veckan. Men det är nästan tvärtom.. Varje dag så träffar jag mina pizzabakande grannar, utbyter några fraser, ibland hånar jag dom genom fönstret när "Iran(el Irak)-toppen" spelas på hög volym. "Lägg ner !! Ni bor i Sverige !! Sätt på Vikingarna !!" brukar jag ropa. Det roar dom..

Emellanåt händer det dock att jag ringer mina grannar från Irak (eller om det var Iran) och beställer pizza.. Varje gång utspelar sej samma lilla lustiga (?) samtal..

Pizzabagarn: Hallå Pizzerian
Jag: Tjenaa.. Det är grannen !!  (med stark brytning och betoning därefter)

Pizzabagarn: Tjeeena grannen !! (han blir uppspelt, högljudd och gladlynt)
Jag: Jag är hongrig.. Kan du fixa pizza, mannen ??

Pizzabagarn: Det vet do.. Vad vill do eta ??
Jag: Marinaara med extra mucho musslor och mucho räkor..

Pizzabagaren: Bra graannen.. Det fixar jag..
Jag: Ok, toppen.. Hur länge mannen ??

Pizzabagarn: Den e klaar... PÅ TISDAG !! Hahahaha... 10 minoter..

- Sådär håller vi på.. VARJE GÅNG !! Oavsett vilken dag jag ringer så är den klar på tisdag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0