Vit

Jag tror det är dax för en vit period nu.. Att helgen varit lika blöt som Skåne under sommaren var inget jag var omedveten om, men att den var lika blöt som både Skåne OCH Småland var okänt.. Tills nu, eller nyss..

Det hela började redan på kvällen igår.. Det damp ner (dampar mail?) ett par mail med kryptiska budskap. det tog mej en liten stund att förstå att det var svar på nåt som jag skickat natten mellan lördag och söndag. Började redan då ana att jag än en gång skulle få känna mej som en adventskalender med att antal lucköppningar som följd. Som grädde på moset, eller möjligtvis som bekräftelse på nyss nämnda kalenderkänsla, så träffade jag min kompis Maggan som knappt hinner säga "hej" innan hon utbrister "fräck stil - schysst bemötande".. Jag agerar frågetecken och tittar lite oförstående på henne. Hon uppfattar min mer eller mindre tomma, mycket frågande, blick och säger: "Jamen på tändsticksasken !!".. Jag fattar fortfarande ingenting och scenariot utspelar sej en gång till. "Men Magnus.. Du ringde mej klockan halv-3 på natten och frågade vad det stod på den där tändsticksasken, men jag kom inte ihåg det då..". Egentligen fattade jag ingenting nu heller, men skrattade sådär lite skämmigt (ungefär som om jag visste vad hon pratade om..)"hahaha.. Ja, just det det..". Lucköppningen fortsatte och fortsätter.. Snart är det jul.. En vit jul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0