Någon har problem

Som sagt... Det är ju det där med närminnet. Idag var det dax igen...
Fick en Ostkaka häromdagen. En sån där från Frödinge som finns i affären. Kan väl tillägga att ostkaka aldrig har varit nåt jag legat sömnlös och direkt längtat efter. Ställde den i kylen i väntan på bättre tider. Idag var det bättre tider...

Satte ugnen på 200 grader. Placerade ostkakan i ugnen. Tog fram äggklockan ur köksskåpet och ställde den på 15 minuter. Det jag därefter gjorde var följande: Jag ställde TILLBAKA äggklockan i skåpet och STÄNGDE dörren...

Placerade sedan min kropp i liggande position i väntan på ostkakans färdigställande.
Någon somnade. Någon är jag.
Eftersom äggklockan stod i ett skåp hördes inte ringandet som inträdde efter 15 minuter.
Efter ca 50 minuter vaknade någon. Någon är jag.
Det luktade typ nybakt, men lite bränt.
Någon bakar, tänkte jag. Någon gjorde inte det.
Någon hade glömt en ostkaka i ugnen. Någon har problem med närminnet.
Någon är jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha. Du Mange. Eftersom vi träffats några ggr så vet jag att du ibland blir disträ när det du har framför näsan inte är tillräckligt utmanande eller intressant. Disträ eller blasé är mitt stalltips. Hoppas vi ses snart. Kom till Sthlm. Du behövs i huset på Gärdet. // Per

2008-04-29 @ 22:50:49
Postat av: Pernilla B

Ostkaka är ändå inte gott. Smakar som gröt. Tvi.

2008-04-29 @ 23:02:13
Postat av: Pernilla B

Kul blogg du har förresten. Kram

2008-04-29 @ 23:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0