Jag vill vara ”vanlig”, får jag det?

Jag får ganska ofta frågor om min sexualitet. Av naturliga skäl så har förståss frågorna blivit fler i samband med Europride. Den mediala bevakningen och dess vinkling gör att jag, i min "vanlighet", ses som mer udda än många av dom som lägger ner timmar på sin outfit, inte minst i Prideparaden. Jag är "såå vanlig"... Jag och några vänner pratade just om detta häromkvällen, om hur (och vad) HBT-världen "visar upp" och hur samma värld speglas i media. Jag skulle kunna skriva mycket om det här, men lämpligt nog så har Jens Fagerlund skrivit en debattartikel i QX-debatt som jag tycker är säger en del. Läs den här

Kommentarer
Postat av: Per-Anders W

Hej Magstar. Läste artikeln i Qx. Jag är hetero, men har vänner som är gay. Dom känner inte heller igen sig i den ytliga glitterbild som media visar upp av gayfolket. Alla gaykillar har inte rakade solbrända överkroppar med magrutor. Alla bor inte i Sthlm. Alla gaymänniskor gillar inte melodifestivalen och allsången. Dom flesta är ju som oss alla andra, smala, tjocka, långa, korta och lever Svenssonliv. Tycker det är viktigt att belysa eftersom mycket av det som visas från ex Pride förstärker fördomar istället för tvärtom. Mvh P-A

2008-08-06 @ 18:40:59
Postat av: Anonym

Klart du får vara vanlig, men sannningen med dej är ju att du inte är helt vanlig, men det har inte såmycket med din 6-ualitet att göra. Hehehe.Kram / Christofer

2008-08-06 @ 19:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0