Hold me

Håll om mig. Hårt.
Jag sov dåligt i natt.

Onda andar drog och slet i mej, tvingade på mej minnen från förr.
Jag gav jag upp nattsömnen, klev upp, kokade en kopp te, satte på mej den gamla fleece-morronrocken, tände en av mina festciggisar och satte mig på balkongen. Det var nästan gryning och regnet hängde i luften. Jag hörde ett tidningsbud, sophämtningen och stadens konstanta sus. Fimpade ciggen, satte min iPod på random och lutade mig tillbaka för att försöka sluta ögonen för en stund. Som så många gånger förr spelade slumpen upp musik som passade stunden perfekt. India Arie la en lugnande arm runt mina axlar, höll om mej och lät mej vila från mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0